همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: به دلیل مسائل مالی، سازمان امور دانشجویان ارز دانشجویی و تعداد آن را کاهش داد.

ارز دانشجويي

به گزارش ایرنا، عزیزالله حبیبی،   در نشست هم‌اندیشی ارتقاء پنج دانشگاه و پنج واحد پژوهشی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: یکی از اقدامات برجسته وزارت علوم، ارتقاء دانشگاه‌ها، است که اهداف بلندی دارد و افقی پیش روی دانشگاه‌ها قرار میدهد که بر پیشرفت و توسعه قشر جوان اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: برای هر نوع هدف گذاری و ماموریتی باید به الزامات، ابزار و مقدمات آن هم توجه شایسته شود. ارتقاء دانشگاه‌ها یعنی افزایش استانداردها و افزایش سطح خدمات از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و برای دستیابی به این هدف، در جو داخلی دانشگاه، نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی در مورد بالاتر بودن سطح سواد برخی استادان و دانشجویان ایرانی، تاکید کرد: استادان و دانشجویان ما ویژگی‌های برجسته و فاخری دارند و با همین سطح فعلی علمی از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها بالاترند، اما در امور آزمایشگاهی بیگانه و حتی عقب‌تر هستند.

به گفته حبیبی، از جهت بین المللی و روابط، آنچه تاکنون هدف گذاری شده، در معرض خطر است. از نظر مبادلات پولی، ریالی، ارزی و حمایت‌های کنسولی سدهای عظیمی مقابل دانشجویان و استادان است و دانشجویان با این اعتبار نمی‌توانند به دنبال فرصت مطالعاتی باشند.

کد خبر 432782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha